Eesti Otsemüügi Assosatsiooni (EDSA) liikmeks olevate ettevõtete müük kokku kasvas eelmisel aastal 2,5%, küündides 33,3 miljoni euro suuruse tulumaksueelse müügini. Otsemüügiga seotud inimeste arv suurenes aga samal ajal 1%, ületades 34 500 inimese piiri.
„Otsemüügiturg kasvas eelmisel aastal jätkusuutlikult. Võttes aga arvesse eelmise kolme aasta kasvumäärad kokku, ületas otsemüügiettevõtete keskmine aastane kasv 8%. See on erinevate jaemüügi müügikanalite seas parimate tulemuste hulgas“,- ütles Balti Otsemüügi Assosatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.
G. Zaleckase sõnul ei ole otsemüük oma populaarsust kaotanud. Tegemist on ostlemisviisiga, mille puhul iga klient saab otsemüüjalt/müügikonsultandilt personaalse teenuse ja nõu ning saab osta kvaliteetseid tooteid, atraktiivsust kaotamas.
“2015. aasta aeglasem kasv oli peamiselt tingitud klientide ootuste kõikumisest ning klientide ostuharjumuste muutumisest, mille taga olid võimalikud välised ohud ja geopoliitilised pinged. Tulevikus peaks otsemüügiettevõtete müük sisetarbimise kasvu ja tarbijate sissetulekute suurenemise tõttu kasvama,” lisas Zaleckas.
Balti riikide võrdluses oli kasv kõige suurem Eesti otsemüügiturul, mis kasvas 2015. aastal 3% 32,5 miljoni euro suuruse käibumaksueelse müügini. Leedu turg kasvas 3% 41,6 miljoni euro suuruse käibemaksueelse müügini ning Läti turg 5% 31,2 miljoni euro suuruse maksueelse summani. Otsemüügiga seotud inimeste arv kasvas nii Leedus kui Lätis rohkem kui 2%, vastavalt enam kui 51 tuhande ja enam kui 44 tuhande inimeseni. Eestis suurenes otsemüügiga seotud inimeste arv 1% 34 500 inimeseni.