Otsemüügiettevõtted müüvad oma tooteid mittekaubanduslikes ruumides (mitte kauplustes), näiteks tarbekodudes, töökohtades ja muudes kohtades, sõltumatute turustajate abiga, kasutades isikutevahelist või partei plaani müüki.

Otsemüügiettevõtted varieeruvad firmadest alla 1 miljoni eurose aastakäibega kuni keskmiste ja suurte firmadeni üle 1 miljardi eurose aastakäibega. Mõned ettevõtted tegutsevad mitmes riigis, mõned isegi ülemaailmsel tasandil, kuid rohkem on selliseid ettevõtteid, mis tegutsevad ühes riigis või kohalikul tasandil. Enamus otsemüügiettevõtteid toodavad kaupu ja kontrollivad oma tootmist. Nad investeerivad palju uuringutesse, koolitusesse ja turundusse, ning nende hulgas on ka sotsiaalselt vastutustundlikke ettevõtteid, mis osalevad elanikkonna programmides kohalikul ja rahvusvahelisel tasandil.

Otsemüügikanalite kaudu pakutavate kaupade ja teenuste spekter on väga lai:

  • isikliku hügieeni tooted (kosmeetika, parfümeeria, hügieenitarbed);
  • moeaksessuaarid ja -ehted;
  • majapidamiskaubad (elektriseadmed, iluesemed jms);
  • toidukaubad ja heaolutooted;
  • kaubad kogu perekonnale (raamatud, ajakirjad, mänguasjad, riided, audio- ja videokaubad);
  • teenused (telekommunikatsiooniteenused, gaas ja elekter);
  • muud kaubad ja teenused.

Otsemüük on sobilik müügivõimalus peaaegu iga tarbekaupade kategooria puhul, ning teatud teenuste puhul pakub see kulude efektiivsust.