Olenemata veel raskevõitu majandusolukorrast, näitas otsemüük eelmisel aastal Eestis kindlat kasvu: Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni (EDSA) liikmete kogukäive (ilma KM-ta) suurenes 6%, 31,4 miljoni euroni. Samal ajal tõusis otsemüügiga tegelevate inimeste arv 3% ja ületas 34 000 piiri.
“Võttes arvesse, et SKP kasvas eelmisel aastal vaid 0,8% ning tarbijahinna indeks ei suurenenud nii palju kui oodati, on 6%-line kasv otsemüügi jaoks väga hea tulemus. Ehkki 2012 kasvas otsemüük jõudsamalt, on nüüdki näha kindlat arengut,” ütleb Baltikumi Otsemüügi Assotsatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.
G. Zaleckas nendib, et otsemüügi kasv tõendab selle ostlemisviisi jätkuvat populaarsust. Klient saab osta tooteid otse oma müügiesindajalt täieliku kvaliteedigarantiiga. Otsemüügi kasvupotentsiaal on endiselt kõrge, kuna müüjad kasutavad oma toodete promomiseks järjest rohkem internetti ning palju võimalusi on veel kasutamata.
Võrdluseks kasvas Leedus otsemüük 8% (39,4 miljoni euroni) ja Lätis 12% (29,1 miljoni euroni). Otsemüügiga tegelevate inimeste arv kasvas kõige rohkem Lätis 4%, üle 42 000 inimeseni, samal ajal kui Leedus on vastavad numbrid 2% ja 49 400 inimest.
2013. aastal kasvas Baltikumi otsemüügi kogukäive juba 100 miljoni euroni (ilma KM-ta). Otsemüügi alal tegutsevate inimeste arv jõudis 120 tuhandeni.