Eesti Otsemüügi Assosatsiooni (EDSA) liikmeks olevate ettevõtete müük kokku kasvas eelmisel aastal 2,5%, küündides 33,3 miljoni euro suuruse tulumaksueelse müügini. Otsemüügiga seotud inimeste arv suurenes aga samal ajal 1%, ületades 34 500 inimese piiri.
Uuring: otsemüügi populaarsus kasvab
Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni poolt läbi viidud uuringu kohaselt on 54% küsitletud Eesti elanikest ostnud tooteid otsemüügi kaudu, mida on 14% võrra rohkem kui 2011. aastal. Kahekordistunud on ka pidevalt ning mitu korda ostvate klientide arv.
Uus Euroopa Liidu direktiiv tarbija õiguste kohta – kümme peamist muudatust
13. juunil jõustuvad Eestis ja teistes Euroopa Liidu liikmesriikides uued ühtsed nõuded tarbijate õiguste tagamise kohta kaugmüügi puhul. See on müük, mis toimub interneti, telefoni või posti teel või väljaspool äriruume, näiteks kodus, töökohal või kaupleja poolt korraldatud ekskursioonil või demonstratsioonil (otsemüük). See on seotud juba 2011. aastal vastu võetud Euroopa Parlamendi ja nõukogu tarbija õiguste direktiivi 2011/83/EL sätete jõustumisega. Eesti võttis selle direktiivi üle eelmisel aastal, tarbijakaitseseaduse ja võlaõigusseaduse muudatused jõustuvad 13. juunil 2014.
Otsemüük kasvas mullu 6%
Olenemata veel raskevõitu majandusolukorrast, näitas otsemüük eelmisel aastal Eestis kindlat kasvu: Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni (EDSA) liikmete kogukäive (ilma KM-ta) suurenes 6%, 31,4 miljoni euroni. Samal ajal tõusis otsemüügiga tegelevate inimeste arv 3% ja ületas 34 000 piiri.